Sahabat Dunia&Akhirat

May 11, 2009

::PENGEMBARA/MUSAFIR::



AKU UMPAMA PENGEMBARA YG SINGGAH DI SATU TEMPAT KE SATU TEMPAT UNTUK MENEMUI ALLAH S.W.T..DEMI ALLAH NYAWA KAMI DI DALAM GENGAMAN NYA.. KURNIAKANLAH AKU HIDAYAH DAN DARJAT YG TINGGI DI SISI MU.. TIDAK ADA DAYA DAN KEKUATAN KECUALI PERTOLONGAN ALLAH YG ESA LAGI MAHA TUNGGAL..TIADA SEKUTU BAGI MU..

Allah SWT berfirman:

“Dan orang yang beriman serta ber’amal soleh, Kami akan tempatkan mereka dalam mahligai-mahligai di Syurga yang mengalir di bawahnya beberapa sungai, mereka kekal di dalamnya. Demikianlah balasan yang sebaik-baiknya bagi orang yang beramal soleh.” (Surah al-Ankabut, ayat 58)

“Sesungguhnya orang-orang yang beriman dan ber’amal soleh, disediakan bagi mereka Syurga-syurga Firdaus, sebagai tempat tetamu (yang serba mewah). Mereka kekal di dalamnya, (dan) tidak ingin berpindah daripadanya.” (Surah al-Kahfi, ayat 107-108)

“Sesungguhnya orang-orang yang beriman dan ber’amal soleh, mereka akan beroleh Syurga yang mengalir di bawahnya beberapa sungai; yang demikian itu adalah kemenangan yang besar.” (Surah al-Buruj, 11)

0 comments: