Sahabat Dunia&Akhirat

Jul 5, 2009

Uniknya Hati

Assalaamualaikum.. Sedikit perkongsian apa sy belajar hari ni.. Dari kitab Minhajul Abidin dari salah seorang guru sy iaitu Ustaz Jamal..

Hati.. Ibarat pemimpin.. Apabila mata membuat suatu perkara terus sampai ke hati.. Apabila lidah berbicara terus sampai ke hati.. begitu juga yg lain nya.. Unik nya hati.. Walaupun tidak terlalu besar tp ia mampu mengisi seluruh dunia.. Maha hebat ciptaan ALLAH.. Segala yg ada di dunia ni mampu di isinya.. Tidak mampu di fikir dek akal.. Itulah kesempurnaan Kuasa ALLAH.. Baldi 2 liter.. hanya 2 liter je la boleh di isi kan? xleh lebih.. tp hati ni camne? Hati kita takde la besar mana..Hebat bukan Kuasa ALLAH? Moga2 kami menjadi hambaMu yg taat dan patuh segala ajaran Mu ya ALLAH.. Penuhilah hati kami pengabdian sesungguh2nya kepadaMu.. Tiada daya melainkan izinMu jua..~

3 comments:

Anonymous said...

Salam.

"Sesungguhnya dalam diri manusia itu ada segumpal daging, sekiranya baik ianya, maka baiklah keseluruhannya. Sekiranya rosak maka rosaklah keseluruhannya. Tidak lain ia adalah hati."

Penuhilah hati kami pengabdian sesungguh2nya kepadaMu..Tiada daya melainkan izinMu jua..

ameen~

Assiddiq said...

Wsalam.. Amin.. Moga2 dalam rahmatNya sentiasa.. Alhamdulillah.. Pengabdian lah kita mahu InsyaALLAH..

Halawatul iman said...

salam assiddiq,

minta tambahkan lagi isi untuk kitab ni.untuk dibuat rujukan serta comparison dengan yang diajar mua'llim.afwan.Semoga terus berjihad berjuang ke jalan Allah..