Sahabat Dunia&Akhirat

Jul 30, 2009

ISTERI SOLEHAH

Salam.. Tatau nape.. suka sangat lagu nih.. Subhanallah.. Moga2 dalam redhaNya..

Kata guru sy..
# Isteri ini hak milik ALLAH. Kita diamanahkan memimpin isteri ke jalan yg lurus. Sama2 berjalan di landasan yg lurus. Jika jatuh,Sama2 bimbing.. Tp tu la.. bagi sy,sy nak isteri yg berilmu jugak. Sbb ilmu sy xde sangat. Moga2 sama2 membimbing.. Susah senang bersama. Tiada lain dipinta kecuali redhaNya. Kecuali jauh dari apa neraka. Ye la,bila dah bina masjid kan? Mesti la kita nak beribadah pada ALLAH kan? Berdirinya sebuah keluarga dengan asas ketakwaan(akidah,ikhlas,iman) InsyaALLAH rumah tangga itu akan makmur. Begitu juga negara yg makmur..

p/s: Moga2 kita dpt seorang isteri/suami solehah untuk mendapat kejayaan di sana.. Kami berlindung dari kegagaln di sana ya ALLAH. Bantulah kami. Tolonglah kami.

Lagu peberet.. baru je minat.. Huhu



Isteri Sholehah
Album :
Munsyid : Saff One
http://liriknasyid.com

Isteri cerdik yang solehah
Penyejuk mata penawar hati penajam fikiran
Di rumah dia istri di jalanan kawan
Di waktu kita buntu
Dia penunjuk jalan

Isteri cerdik yang solehah
Penyejuk mata penawar hati penajam fikiran
Di rumah dia istri di jalanan kawan
Di waktu kita buntu
Dia penunjuk jalan

Pandangan kita diperteguhkan
Menjadikan kita tetap pendirian
Ilmu yang diberi dapat disimpan
Kita lupa dia mengingatkan

Isteri cerdik yang solehah
Penyejuk mata penawar hati penajam fikiran
Di rumah dia istri di jalanan kawan
Di waktu kita buntu
Dia penunjuk jalan

Nasihat kita dijadikan pakaian
Silap kita dia betulkan
Penghibur diwaktu kesunyian
Terasa ramai bila bersamanya

Dia umpama tongkat sibuta
Bila tiada satu kehilangan
Dia ibarat simpanan ilmu
Semoga kekal untuk diwariskan

Isteri cerdik yang solehah
Penyejuk mata penawar hati penajam fikiran
Di rumah dia istri di jalanan kawan
Di waktu kita buntu
Dia penunjuk jalan

Dia umpama tongkat sibuta
Bila tiada satu kehilangan
Dia ibarat simpanan ilmu
Semoga kekal untuk diwariskan
(istri cerdik yang sholehah)

Dia umpama tongkat sibuta
Bila tiada satu kehilangan
(istri cerdik yang sholehah)
Dia ibarat simpanan ilmu
Semoga kekal untuk diwariskan

Isteri cerdik yang solehah
Penyejuk mata penawar hati penajam fikiran
Di rumah dia istri di jalanan kawan
Di waktu kita buntu
Dia penunjuk jalan

Isteri cerdik yang solehah
Penyejuk mata penawar hati penajam fikiran
Di rumah dia istri di jalanan kawan
Di waktu kita buntu
Dia penunjuk jalan

10 comments:

RinTiK HuJaN said...

amin, semoga sobat bs dapat istri soleha ...^_^

Assiddiq said...

InsyaALLAH

zwani_islam said...

cehh,sp la yea..hehe

zwani said...

iyo la tuh ya 'ammu muhammad

Assiddiq said...

Moga2 ALLAH temukan.. Segala tetapanNya kami redha.Jadikanlah kami hamba yg sentiasa bersyukur kepadaMu.. Subhanallah.. Alhamdulillah.. Allahhuakhbar~

Assiddiq said...

Iyo apa Makcik zwani? Heh.. Pandai iyo je..

ذاكية احمد said...

br dengar ke lgu ni?? mmg best...
insya Allah dapat zaujah solhah...

arnamee said...

Salam assiddiq,
insyaallah- anem doakan awak ;)

Assiddiq said...

to zakiah.. ha a..baru je minat.. suswai.~

Assiddiq said...

to arnamee

wsalam.. insyaALLAH.. Sama2..