Sahabat Dunia&Akhirat

Jul 15, 2009

TAKBIR! ALLAHHUAKHBAR!!



17. Al Israa
81. Dan katakanlah: "Yang benar telah datang dan yang batil telah lenyap." Sesungguhnya yang batil itu adalah sesuatu yang pasti lenyap.

ALHAMDULILLAH,PUJI-PUJIAN PADA ALLAH YG MENJADIKAN KAMI RASA KAMI NI ADA,SUJUD SYUKUR KEPADANYA DENGAN LIMPAH KURNIA DARINYA. SUNGGUH KEPADAMU JUA KAMI KEMBALI. SEGALA KEJAYAAN INI ADALAH MILIK MU.


"Tidak sempurna iman seseorang dari kamu hingga hawa nafsunya tunduk (sesuai) dengan apa yg tekah aku sampaikan."
(Hadits Hasan Shoheh telah kami riwayatkan dalam AL-Hujjah dengan isnad yg shoheh)

Membuat suatu pilihan biarlah akal tunduk pada wahyu(alquran) dan sunnah.. Jangan biarkan akal tunduk pada nafsu,Binasa jawabnya Nauzubillah. Apakah yg dikatakan tunduk pada alquran dan sunnah? Itulah.. Akidah,tapak asas dan pegangan.Menyempurnakan kalimah tauhid dalam hati kita yg kini kian jahil dan jahil. Terhijab dengan harta kemewahan,lupa akan ALLAH. Itulah sumpah janji iblis,Mahukan kita menjadi hamba yg tidak ikhlas kepada ALLAH dan tidak bersyukur kepadaNya.

15. Al Hijr

3. Biarkanlah mereka (di dunia ini) makan dan bersenang-senang dan dilalaikan oleh angan-angan (kosong), maka kelak mereka akan mengetahui (akibat perbuatan mereka).

Benarlah bila di cakap akhir zaman ini kita diuji dengan harta,manakala makanan bagi org beriman adalah ZIKRULLAH(Mengingati ALLAH). Inilah ujian pada org beriman,bukan senang nak menegakkan kalimah TAUHID,Seperti dakwah Rasulullah dan para sahabat.. Di fitnah,dicerca kerana ingin menegakkan kalimah TAUHID. Pembangunan dunia lambat takpe janji pembagunan akidah di ajar dan didirikan dengan kukuh InsyaALLAH. Ingatlah,amal tanpa akidah sia2. Solat sekadar solat,tp xrasa takut pada ALLAH. Buat tu buat ni kata ikhlas,tp ikhlas ni bukan dakwaan,ianya adalah satu kerja yg perlu dibuat kerana ALLAH. AKIDAH adalah tapak dalam sebuah pembangunan islam. Bila kukuh tapak InsyaALLAH,Tiang(solat),dinding(puasa),atap dan sbagainya akan kukuh dengan sendiri.Itulah,pentingnya akidah pada kita.

Diriwayatkan oleh at-Tarmizi bermaksud: "Sesungguhnya bagi setiap umat ada ujian dan ujian bagi umatku ialah harta kekayaan.

P/S: Moga2 kita dalam bimbinganNya sentiasa,Tiadalah daya dan upaya kecuali pertolonganNya jua,kepadaNya jua kita kembali.


TAKBIR! ALLLAHHHUAKHBARR!!! ALLLLAHHHUAKHHHBARRRR!!

2 comments:

ana said...

benar, harus mengingatiNya sentiasa.. terkadang sering saja mudah terleka dan terjatuh ke ambang murkaNya tika saat terlupa mengingatiNya.. [ampuni aku ya Rabb].. allahuakbar~ [ym ana perantau28]

Assiddiq said...

Itulah..tiada daya upaya melainkan izinNya.. Kita dalam kuasaNya juga. Janji terus kembali padaNya dengan istighfar..dan istighfar.. ALLAH itu maha pengampun.. Ingat..Smua nya milik ALLAH.. Rasa setiap masa.. mengadap..buat apa2 kerja Ingat akanNya.. Alhamdulillah~